Kendine iyi bak

     Tanıdığımda bir üniversitenin mühendislik fakültesinin maden bölümünde okuyordu.Çok yakın olmasa bile iyi bir arkadaşlığımız ,çok sayıda ortak yakın arkadaşlarımız vardı.Zor günlerin yaşandığı o günler.Onunla bekar evlerinde bir kaç gece dostlarla birlikte olduğumuz ,aynı odaları paylaştığımız ,yurtlarda aynı odalarda yattığımız günler olmuştu.
    Bir gece gittikleri  bir bekar evinde tanıdıkları bir arkadaşlarının onların isimlerini vermesi sonucu içeri alındıklarını duyduk .Sonra uzaktan haberler , karakoldalar,emniyetteler , mamaktalar  vs.. son...
    Pek konuşulmazdı gidenler hakkında ,unutulmazlardı ama konuşulmazdı.Gammazcı çoktu aramızda ,hemen sende gidiverirdin ,götürüverirlerdi.
    Yıllar sonra karşılaştık iyi bir hoşbeş için bir lokalin kıyıda köşede kalmış bir masasında  anlattı.
     Bir kaç yıl olmuştu çıkalı ,daha evlenmemişti anlattığında.Şimdi boyu kadar çocukları var.
     " Sabaha karşı girdiler eve hepimizi topladılar,kitapları ,kağıtları yatakları,her kutuyu ,her kuytuyu dağıttılar , bir dolu çuvalla tekme tokat götürdüler karakola.
      Sabaha kadar hepimizi üçer beşer ıslattılar , feci şekilde ağzım burnum darmadağın .Benim dayak sıram bitince bir saksının dibine attılar ,biliyorum bu daha başlangıç.Saksının öte yanında bir kızcağız aynı şekilde ama bana mendil uzatıyor ağzımı gözümü silmem için . Sonra , epey sonra biz giderken iyi bak kendine dedi.
      Kızın ismini nereli olduğunu ,nerede oturduğunu ,hangi bölümde okuduğunu ve en önemlisi adı doğru muydu ,soyadı neydi bilmem.
      Bir aya yakın orada  burada bilirsin ya...Sonra mamak..
      Mamak zor yer her kırıntıya tutunuyorsun. Kan işiyorum .Böbrekler haşat.. Aklımın bir köşesine takılı kalmış.Oradan kapalıya geçtik.
     Kız kardeşim yaşı küçük görüşe gelemiyor. Yaşı doldu. Bir bayram mıydı neydi ,anamla açık görüşe geldiklerinde bana:
   -O gün seninle karakoldaymış bir kız sana selam söyledi dedi.
    Öyle hemen atlayamıyorsun olaya ,geçiştiri verdim.Ama ondan sonra günler biraz daha hızlı geçti.Çıktık.
     Babam su testisi su yolunda kırılır dedi.Elini zor verdi . Seneler geçmiş. Evdekiler hemen işkillenmesin neyi nesi neyin fesi sormasınlar diye çaktırmadan sorarak tarif ettirdim kız kardeşime besbelli o.O zamanlarda bir korku eski arkadaşları arasak sorsak herkesin başı derde girecek diye.Başladık sitelerde çalışmaya.
   İşte devam edip gidiyor.Yakında everirler beni.Baş göz edelim deyip duruyorlar . Leblebili  masaya da böyle şeyler iyi gidiyor değil mi ?"
   Ben de senle düşenlerin bazısını biliyorum dedim.Ama bilmiyorum kimdi o...
   Sustuk bir müddet ,başka şeylerden dem vurduk .Biraz çakır keyf ayrıldık .
   Sonra çok konuştuk ,çok başka hikayeler dinledik Ama aklımın bir köşesinde hala var.Arkadaşımda hala arıyordur aklının bir yerlerin de kendine iyi bak diyen o kızı . Evlendi çoluk çocuk sahibi oldu.Eskisi kadar sık görüşemiyoruz .Ama o bir kaçyıl yaşanmış bir kaç dakikalık anıyı unuttuğunu hiç sanmıyorum.

     

Yorumlar

Popüler Yayınlar